{{ section.name }} Support

Vi hittade {{ category.count + ' ' + (category.count == 1? category.label:category.pluralLabel) }} samt {{ category.count + ' ' + (category.count == 1? category.label:category.pluralLabel) }} för '{{ searchTerm }}'

0 Results found

{{ section.name }} Support

Hittar du inte det du letar efter?

Hör av dig till oss så hjälper en av våra grymma reseexperter dig att hitta din drömresa.
travel-planning-complaints-cover
Novicell

Det blir inte alltid som man tänkt sig

Vid långresor är det bra att vara förberedd på att det inte alltid blir som man har tänkt sig. Så res med ett öppet sinne och en del tålamod. För de flesta resenärer går alltid något fel när man är ute och reser månader i sträck. Sådant är livet och är en del av resandet!

Agera på en gång

För vissa blir misstagen det bästa äventyret på resan, eftersom man hamnar i en situation eller på en främmande plats som man aldrig tänkt sig. För de mer allvarliga problemen måste du själv ta kontakt med berörd part. Om något går fel, dvs med din flygbokning, äventyrsresa, vandrarhemsbokning eller hyrbil, måste du reagera omedelbart och hävda saknaden av produkten eller tjänsten. Vid tidig åtgärd går det mesta att lösas!

Kontakta den mest relevanta person i relation till ditt problem, det kan vara din KILROY-resesäljare, researrangören eller biluthyrningsföretag etc. Om du lämnar ärendet efter en längre tid eller tills du kommer hem, kanske du inte är berättigad till ersättning. Om reklamationen inte framställs förrän i efterhand och om felet hade kunnat åtgärdas om reklamation skett med en gång, har resenären inte rätt till ersättning.

Försök därför alltid att dokumentera så mycket som möjligt och gör tydliga, skriftliga rapporter med relevant fakta. Kom ihåg att spara boardingkort och kvitton. Det förenklar och skyndar på hanteringen av ärendet. De flesta problem kan lösas under resan, ju tidigare desto bättre. Medan andra fall som tvister, måste beslutas efter att resenären kommit hem. Vi vill då ha en skriftig reklamation inkommen senast en månad efter hemkomst.

Kilroy.OutdatedBrowserBox.Text Kilroy.OutdatedBrowserBox.LinkText

Hoppsan! Sidan du letade efter går inte att hitta. Kanske hittar du något här istället...